ارزیابی رابطه بین مولفه های مدیریت دانش با نوآوری در سازمان ها


امروزه سازمانهای کشور به مانند سایر سازمانهای جهان ناگزیرند تا با دیگر سازمانها چه در داخل و چه در خارج کشور به رقابت بپردازند تا بتوانند در محیط کسب و کار باقی بمانند. از این رو آنها باید بتوانند دست کم در یک زمینه برتر از رقبای خود بوده، به عبارت دیگر آنها چاره ای ندارند جز اینکه نوآور باشند. پژوهش فوق با هدف تعیین رابطه بین مولفه های مدیریت دانش با نوآوری در سازمانها از طریق متغیر میانجی توانمندسازی کارکنان بصورت موردی درکمیته امداد امام خمینی استان کردستان اجرا شد. اطلاعات مورد نیاز بوسیله پرسشنامه ای که مبتنی بر مدل مفهومی پژوهش اقتباس از مدل پانگ لو لیو و دیگران(٢٠٠٩) گردآوری شده است. روائی پرسشنامه بوسیله تحلیل عاملی و کسب نظر اساتید مرتبط انجام شده و پایائی  پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ که ۵/٨١ ٪  محاسبه  گردیده مورد سنجش قرارگرفته است. برای تحلیل داده ها از مدل معادلات ساختاری  و همبستگی پیرسون استفاده شده است. نتیجه پژوهش این موضوع را تأیید نمود که تمامی متغیرها با نوآوری  ارتباط دارند. بر اساس مدل بهینه شده حاصل از خروجی نرم افزار، رابطه متغیرهای دانش آفرینی و بکارگیری دانش بطور مستقیم با نوآوری  تأیید و رابطه متغیرهای ذخیره سازی و توزیع دانش از طریق متغیر میانجی توانمندسازی کارکنان با نوآوری  معنادار می باشد

تعداد صفحه :143

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت


لطفا از این پروژه در راستای تکمیل تحقیقات خود و در صورت کپی برداری با ذکر منبع استفاده نمایید.



دانلود فایل

بررسی عوامل موثر بر رضایت بیمه گذاران در رابطه با مسئولیت مدنی مدیران



چکیده

در دنیای پر رقابت امروز شرکت های بیمه پیشرو توجه زیادی به جلب رضایت مشتری می کنند ، به قول پیتر دراکر  هدف خود را جلب رضایت مشتری قرار می دهند تا سود ، زیرا سود به دنبال آن مهم تحقق می یابد  شناسائی عوامل موثر بر رضایت بیمه گذاران  می تواند کمک شیانی به مدیران شرکت های بیمه کند تا بر اساس آن استراتژی های خود را تدوین کنند.

مدیران و ناجیان استخر نیز قسمتی از بیمه گذاران شرکت های بیمه می باشند ، این بیمه گذاران با توجه به اینکه با اقشار زیادی از مردم سرو کار دارند راضی نگاه داشتن آنها می تواند برای شرکت های بیمه مفید باشد.

این پژوهش در پنج فصل به بررسی عوامل موثر بر رضایت بیمه گذاران در رابطه با مسئولیت مدنی مدیران و ناجیان استخر  در بیمه دانا شعبه کرمانشاه می پردازد   فصل اول ،  کلیات پژوهش  فصل دوم ، مبانی نظری پژوهش  فصل سوم ،  بررسی روش شناسی پژوهش   فصل چهارم ،  تجزیه و تحلیل داده ها  و در فصل پنجم نتیجه گیری  و پیشنهادهای پژوهش آمده است

این پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی می باشد و دارای هفت فرضیه می باشد که عوامل موثر بر رضایت بیمه گذاران مسئولیت مدنی مدیران و ناجیان استخر را ، شالوده خدمت ، عوامل انسانی ، عوامل غیر انسانی ، ابعاد قابل لمس ، مسئولیت اجتماعی و قیمت ( حق بیمه  ) معرفی می کند و در فرضیه شماره هفت رضایت بیمه گذران مسئولیت مدنی مدیران و ناجیان استخر در بیمه دانا شعبه کرمانشاه مورد آزمون قرار گرفته است که نتیجه حکایت از رضایت این بیمه گذاران دارد.

با توجه به اینکه آماره T محاسبه شده برای فرضیه های فوق بالاتر از میانگین نظری بود فرضیه های فوق مورد تایید قرار گرفت.

تعداد صفحه :143

پایان نامه  کارشناسی ارشد مدیریت

لطفا از این پروژه در راستای تکمیل تحقیقات خود و در صورت کپی برداری با ذکر منبع استفاده نمایید


دانلود فایل