با فرمت قابل ویرایش word
تعداد صفحات: 163 صفحه
تکه های از متن به عنوان نمونه :
فهرست مطالب
فصل یکم.. 1
کلیات تحقیق.. 1
مقدمه. 1
بیان مساله تحقیق.. 1
اهمیت و ضرورت تحقیق.. 5
هدف تحقیق.. 6
سوالات اصلی تحقیق.. 7
فرضیههای تحقیق 7
متغیرهای تحقیق.. 8
تعریف مفاهیم تحقیق.. 8
مدل مفهومی تحقیق.. 9
روش تحقیق.. 10
جامعه آماری و قلمرو تحقیق.. 10
روش نمونه گیری و حجم نمونه: 10
ساختار کلی تحقیق.. 11
فصل دوم. 13
مبانی نظری و ادبیات تحقیق.. 13
مقدمه. 13
2- مبانی نظری تحقیق.. 13
2-1-1-مدیریت منابع انسانی.. 13
2-1-2-تعریف مدیریت منابع انسانی.. 16
2-1-3-اهمیت مدیریت منابع انسانی.. 17
2-1-4- وظایف و اهداف مدیریت منابع انسانی.. 19
2-1-5-نگهداشت نیروی انسانی.. 25
2-1-6-عوامل نگهداشت نیروی انسانی.. 28
2-1-7- جبران خدمات… 33
2-1-8- فرصتهای شغلی.. 41
2-1-9-حمایت سرپرست… 49
2-1-10- تعهد سازمانی.. 52
2-1-11 ارزشها، نگرشها 54
2-1-12- تعریف تعهد سازمانی.. 56
2-1-13- تعهد سازمانی نگاه تک بعدی یا چند بعدی.. 59
2-1-14- ضرورت توجه به تعهد سازمانی.. 66
2-1-15- انواع تعهد.. 68
2-1-16-عوامل مؤثر برتعهد سازمانی.. 71
پیشینهی تحقیق.. 92
تحقیقات صورت گرفته در خارج از ایران. 92
تحقیقات صورت گرفته در ایران. 102
خلاصه فصل.. 105
فصل سوم. 111
روششناسی تحقیق.. 111
مقدمه. 111
روش تحقیق.. 112
جامعه آماری و قلمرو تحقیق.. 112
روش های آماری.. 112
مدل مفهومی تحقیق.. 113
جامعهی آماری، نمونه و روش نمونهگیری.. 113
نحوه جمعآوری دادهها 114
تحلیل داده ها 114
روایی و پایایی پرسشنامه ها 114
روایی پرسشنامه ها 114
پایایی پرسشنامه. 115
ضریب آلفای کرونباخ.. 116
روش و ابزار تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات… 117
خلاصه فصل.. 119
فصل چهارم. 121
تجزیه و تحلیل دادهها و یافتههای تحقیق.. 121
مقدمه. 121
2 – اطلاعات توصیفی مربوط پاسخ دهندگان (کارکنان شرکتهای کارگزاری بورس اوراق بهادار) 121
الف : وضعیت تحصیلی پاسخدهندگان.. 121
ب : وضعیت سنی و جنسیت پاسخدهندگان.. 122
3 – پرسشنامه و بررسی اعتبار آن. 123
4 – سنجش بار عاملی نشانگرهای سازه ها (بررسی اعتبار مدل طراحی شده). 124
5 – بررسی روایی تشخیصی.. 129
6 – آزمون فرضیه ها 130
آزمون فرضیه اول : 131
آزمون فرضیهدوم : 131
آزمون فرضیه سوم : 132
7 – برازش مدل ساختاری.. 134
فصل پنجم.. 137
بحث، نتیجهگیری و ارائه پیشنهادات… 137
مقدمه. 137
بحث… 137
نتیجه گیری.. 139
پیشنهادات… 141
الف ) پیشنهادات مبتنی بر پژوهش…. 141
ب) پیشنهادات برای پژوهش های آتی.. 142
منابع فارسی.. 144
منابع انگلیسی.. 147
پرسشنامه نمونه. 148
و......
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت
با فرمت قابل ویرایش word
تعداد صفحات: 123 صفحه
تکه های از متن به عنوان نمونه :
فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1-مقدمه. 3
1-2-بیان مسئله. 3
1-3-ضرورت انجام تحقیق.. 4
1-4- چارچوب نظری.. 5
1-5-سوالات تحقیق.. 6
1-5-1- سوال اصلی.. 6
1-5-2-سوالات فرعی.. 6
1-6- فرضیه های تحقیق.. 7
1-6-1-فرضیه اصلی.. 7
1-6-2-فرضیه های فرعی.. 7
1-7- اهداف تحقیق.. 7
1-7-1- هدف اصلی.. 7
1-7-2- اهداف فرعی.. 7
1-8- روش گردآوری اطلاعات.. 8
1-9-کلیات روش انجام کار. 8
1-10- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق.. 8
1-10-1- مدیریت دانش… 8
1-10-1-1-خلق دانش……………………………………………………………………………………………………………………………….9
1-10-1-2-حفظ دانش…………………………………………………………………………………………………………………………….10
1-10-1-3-انتفال دانش………………………………………………………………………………………………………………………..10
1-10-1-4-کاربرد دانش………………………………………………………………………………………………………………………………..10
1-10-1-5-کسب دانش…………………………………………………………………………………………………………………………………10
1-11-2- نوآوری سازمانی.. 11
1-11- قلمروپژوهش… 11
1-11-1-قلمروزمانی.. 11
1-11-2-قلمرومکانی.. 11
1-11-3-قلمروموضوعی پژوهش… 11
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1-مقدمه. 14
بخش اول: مدیریت دانش… 15
2-2-تعاریفی از دانش… 15
2-3-مفاهیم مدیریت دانش… 15
2-4-عناصر مدیریت دانش… 16
2-5-اصول مدیت دانش… 16
2-6-دلایل اهمیت به کارگیری مدیریت دانش… 17
2-7-مدلهای مدیریت دانش… 18
2-7-1-سیکل پیاده سازی مدیریت بوکویتز و ویلیام (1999) 18
2-7-2-مدل مدیریت دانش لیبوویتز. 20
2-7-3-مدل فیرستون و مک الروی(2005) 21
2-7-4-مدل مفهومی مدیریت دانش… 23
2-8-استراتژیهای دانش… 24
2-9-دیدگاه صاحبنظران در خصوص مدیریت دانش… 24
2-10-اهداف مدیریت دانش… 26
بخش دوم: نوآوری سازمانی.. 27
2-11-مفهوم خلاقیت و نوآوری.. 27
2-12-اصول نوآوری.. 28
2-13-انواع نوآوری از دیدگاه سازمان. 28
2-13-شاخص های سنجش نوآوری.. 29
2-14-فرآیند نوآوری.. 29
2-14-عوامل موثر بر شکل گیری فرآیند نوآوری در سازمان. 30
2-15-تفاوت خلاقیت، نوآوری و تغییر. 31
2-16-تکنیکهای تقویت خلاقیت و نوآوری در سازمان. 32
بخش سوم: مدیریت دانش و نوآوری سازمانی.. 34
2-17-فرآیندهای مدیریت دانش و نوآوری.. 34
2-18-ارتباط مدیریت دانش با نوآوری.. 35
2-19-نقش مدیریت در پرورش خلاقیت و نوآوری در سازمان. 39
2-20-تاثیر مدیریت دانش بر نوآوری.. 40
2-21-نتیجه گیری.. 41
2-22-پیشینه تحقیق.. 42
2-22-1- مطالعات داخلی.. 42
2-22-2-مطالعات خارجی.. 46
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1- مقدمه. 51
3-2- روش تحقیق.. 51
3-3- جامعه آماری تحقیق.. 52
3-4- نمونه آماری.. 52
3-5- روش نمونه گیری.. 54
3-6- روش جمع آوری اطلاعات.. 54
3-7- چگونگی طراحی ابزار سنجش تحقیق.. 55
3-8- روایی و پایایی پرسشنامه. 56
3-8-1- روایی.. 56
3-8-2- قابلیت اطمینان (پایایی)پرسشنامه. 56
3-9- روش های تجزیه و تحلیل آماری.. 58
3-9-1 تجزیه و تحلیل با استفاده از آمار توصیفی.. 59
3-9-2- تجزیه و تحلیل با استفاده از آمار استنباطی.. 59
3-9-3- آزمون کلموگروف- اسمیرنف… 59
3-10-خلاصه فصل.. 60
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه. 62
4-2- توصیف متغیرهای جمعیت شناختی.. 63
4-3- توصیف متغیرهای تحقیق.. 69
4-3-1- توصیف متغیر کسب دانش… 69
4-3-2-توصیف متغیر حفظ دانش… 70
3-3-توصیف متغیر انتقال دانش… 71
4-3-4- توصیف متغیر خلق دانش… 72
4-3-5- توصیف متغیر کاربرد دانش… 73
4-3-6- توصیف متغیر نوآوری سازمانی.. 74
4-4- بررسی نرمال بودن توزیع متغیرها 75
4-5-آزمون فرضیه های تحقیق.. 76
4-6-خلاصه فصل.. 81
فصل پنجم :نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه. 83
5-2- نتایج آمار توصیفی.. 83
5-3- نتایج بررسی فرضیات تحقیق.. 84
5-4- نتیجه گیری.. 86
5-4 پیشنهادات اجرایی مبتنی بر نتایج تحقیق.. 87
5-5 محدودیت های تحقیق: 87
5-6 پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 88
منابع و مآخذ. 89
پیوست
پیوست الف – پرسشنامه. 98
پیوست ب-خروجی نرمافزار. 102
فهرست جداول
| |
33 | جدول 2-1-عوامل و موانع موثر در نوآوری سازمان |
34 49 | جدول2-2- ارتباط بین فرآیندهای مدیریت دانش و مکانیزمهای نوآوری جدول2-3-خلاصه مطالعات داخلی وخارجی |
55 | جدول3-1-گویههای پرسشنامه |
58 | جدول 3-2-متغیرهای اصلی تحقیق (آلفای کرونباخ) |
63 | جدول 4-1- توزیع فراوانی و درصد جنسیت پاسخگویان |
64 | جدول 4-2- توزیع فراوانی و درصد سن پاسخگویان |
65 | جدول 4-3- توزیع فراوانی و درصد میزان درآمد پاسخگویان |
66 | جدول 4-4- توزیع فراوانی و درصد وضعیت سابقه خدمت پاسخگویان |
67 | جدول 4-5- توزیع فراوانی و درصد میزان تحصیلات پاسخگویان |
68 | جدول 4-6- توزیع فراوانی و درصد وضعیت تاهل پاسخگویان |
69 | جدول4-7- توصیف متغیر کسب دانش |
70 | جدول4- 8- توصیف متغیر حفظ دانش |
71 | جدول4- 9- توصیف متغیر انتقال دانش |
72 | جدول4- 10- توصیف متغیر خلق دانش |
73 | جدول4- 11- توصیف متغیر کاربرد دانش |
74 | جدول4- 12- توصیف متغیر نوآوری سازمانی |
75 | جدول 4-13- نتایج آزمون کولموگراف-اسمیرنوف |
76 | جدول 4-14) ضریب همبستگی بین کسب دانش و نوآوری سازمانی |
77 | جدول 4-15) ضریب همبستگی بین خلق دانش و نوآوری سازمانی |
78 | جدول 4-16) ضریب همبستگی بین مولفهی حفظ دانش و نوآوری سازمانی |
79 | جدول 4-17) ضریب همبستگی بین انتقال دانش و نوآوری سازمانی |
80 | جدول 4-18) ضریب همبستگی بین کاربرد دانش و نوآوری سازمانی |
فهرست نمودارها6نمودار1- مدل مفهومی تحقیق19نمودار2-1-سیکل پیاده سازی مدیریت بوکویتز و ویلیامز20نمودار2-2- مدل مدیریت دانش لیبوویتز22نمودار2-3- مدل فیرستون و مک الروی23شکل 2-4- مدل مفهومی مدیریت دانش با تاکید بر عوامل کلیدی موفقیت؛منبع: جعفری و همکاران138526شکل2-5- ویژگی های اساسی دانش ؛ منبع: بورنمان، 200330شکل 2-6-توالی فرآیند نوآوری در سازمان63نمودار3-1- مدل مفهومی تحقیق64نمودار 4-1- هیستوگرام جنسیت پاسخگویان65نمودار 4-2- هیستوگرام سن پاسخگویان66نمودار 4-3- هیستوگرام میزان درآمد پاسخگویان67نمودار 4-4- هیستوگرام وضعیت سابقه خدمت پاسخگویان68نمودار 4-5- هیستوگرام میزان تحصیلات پاسخگویان69نمودار 4-6- هیستوگرام وضعیت تاهل پاسخگویان70نمودار4-7- هیستوگرام متغیر کسب دانش71نمودار4-8- هیستوگرام متغیر حفظ دانش72نمودار4-9- هیستوگرام متغیر انتقال دانش73نمودار4-10- هیستوگرام متغیر خلق دانش74نمودار4-11- هیستوگرام متغیر کاربرد دانش79نمودار4-12- هیستوگرام متغیر نوآوری سازمانی81نمودار4-13-خلاصه نتایج
نوآوری به عنوان عامل مهم و حیاتی برای سازمان ها به منظور ایجاد ارزش و مزیت رقابتی پایدار است. سازمان ها با نوآوری بیشتر، در پاسخ به محیط های متغیر و ایجاد و توسعه قابلیت های جدیدی که به آنها اجازه دهد به عملکرد بهتری برسند، موفق تر خواهند بود(Montes and et al, 2004). ولی این فرآیند کاملا پیچیده است و مستلزم مدیریت موثر و کارآمد در بسیاری از فعالیت های مختلف است (طالقانی و همکاران، 1390، 153). مدیریت دانش عنصر اصلی و مرکزی در فرآیند مدیریت است، سازمان ها را قادر می سازد تا به طور مداوم تخصص سازمانی خود را به محصولات یا خدمات تبدیل کنند. با کاربرد موثر دانش، افراد ممکن است اشتباهات کمتری کنند یا کارایی خود را بهبود دهند و دوباره کاری یا کاراضافی را کاهش دهند و در نهایت قادر به ایجاد فرآیندها یا سیستم های مدیریتی نوآورانه تر شوند(Sarin and Dermott,2003). سازمان ها با قابلیت مدیریت دانش، نوآوری بیشتری دارد. در حقیقت تاثیر دانش از طریق ایجاد تفکرات جدید در تولید و نوآوری های عمومی می باشد. دانش برای سازمان به تنها یی منبع مهمی نیست ، بلکه در قلب مدیریت دانش، نوآوری را جستجو کرد، زیرا مزیت رقابتی پایدار در نوآوری پنهان است (صفرزاده و همکاران، 1391، 80). تحقیقات نشان داده مدیریت دانش از طریق ایجاد یک فرهنگ مفید و ارزشمند برای ایجاد و تسهیم دانش و همچنین ایجاد فرهنگ همکاری در سازمان ها نقش مهمی را در فرآیند نوآوری ایفا می کند. محققان برنقش محوری مدیریت دانش به خصوص در ایجاد یک محیط کاری داخلی که خلاقیت و نوآوری را حمایت می کند تاکید کرده عععععع///ضضضض اند. نتایج حاکی از آن است که رابطه مثبت و معنی داری بین مدیریت دانش و عملکرد نوآوری در سازمان ها وجود دارد(میرفخرالدین و همکاران، 1389، 105). در سالهای اخیر با ظهور اقتصاد دانش محور نوآوری در سازمان تامین اجتماعی نقش مهمی در تحول ساختارهای اقتصادی و اجتماعی پیدا کرده است. به گونه ای که نوآوری یکی از مزیت های اصلی برای بهبود خدمات ارائه شده مطرح می باشد و سبب بهبود عملکرد سازمانی خواهد شد. مدیریت دانش به عنوان عامل تولید ایدههای نو و بدیع در سازمان مورد توجه قرار گفته است.
با توجه به ضرورت استقرار مدیرت دانش مسئله تحقیق حاضر اینست در سازمان تامین اجتماعی استان گیلان نوآوری سازمانی با به کارگیری مولفه های مدیریت دانش به طور کامل محقق نیافته است. از اینرو در این تحقیق درصدد تبیین ارتباط مولفه های مدیریت دانش با نوآوری سازمانی هستیم.
و......