پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت
با فرمت قابل ویرایش word
تعداد صفحات: 167 صفحه
تکه های از متن به عنوان نمونه :
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات پژوهش
عنوان …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. صفحه
چکیده …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 1
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 2
1-1.بیان مسئله……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 3
2-1.اهمیت و ضرورت مسئله………………………………………………………………………………………………………………………………. 4
3-1.پرسشهای پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 6
1-3-1.پرسش اصلی……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 6
2-3-1.پرسش های فرعی …………………………………………………………………………………………………………………………………… 6
4-1.اهداف پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 7
1-4-1.هدف کلی………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 7
2-4-1.اهداف فرعی……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 7
5-1.نوع پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 8
6-1.قلمرو پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 8
7-1.استفاده کنندگان از نتایج پژوهش………………………………………………………………………………………………………………… 8
8-1.تعریف مفهومی و عملیاتی واژه ها و اصطلاحات ………………………………………………………………………………….. 9
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه پژوهش
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 12
تعریف مفاهیم اساسی: ………………………………………………………………………………………………………………………………………… 13
1-2. کیفیت ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 13
1-1-2.پنج ویژگی کیفیت………………………………………………………………………………………………………………………………….. 16
2-2. مفهوم خدمات ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 18
1-2-2 .طبقه بندی خدمات……………………………………………………………………………………………………………………………….. 19
2-2-2. ویژگی خدمات……………………………………………………………………………………………………………………………………… 20
3-2. مفهوم کیفیت ارائه خدمات………………………………………………………………………………………………………………………. 23
1-3-2. ویژگی کیفیت ارائه خدمات در بانکداری…………………………………………………………………………………………. 23
2-3-2. عوامل موثر بر کیفیت ارائه خدمات…………………………………………………………………………………………………… 25
3-3-2. فضای کیفیت ارائه خدمات…………………………………………………………………………………………………………………. 27
4-3-2. چرا کیفیت ارائه خدمات دشوار است……………………………………………………………………………………………….. 28
5-3-2. موانع بهبودکیفیت ارائه خدمات ……………………………………………………………………………………………………….. 28
6-3-2. برخی مطالعات انجام شده در زمینه کیفیت ارائه خدمات…………………………………………………………………30
4-2. رضایت مشتری…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 31
1-4-2. فلسفه رضایت مشتری………………………………………………………………………………………………………………………….. 33
2-4-2. چرخه خدمت مطلوب…………………………………………………………………………………………………………………………. 33
3-4-2.پیش نیاز و عوامل موثر بر افزایش رضایت مشتریان………………………………………………………………………… 35
4-4-2. عوامل موثر بر رضایت مشتریان بانک……………………………………………………………………………………………….. 39
5-4-2. سنجش رضایت مشتری………………………………………………………………………………………………………………………. 40
6-4-2. اندازه گیری رضایتمندی مشتریان………………………………………………………………………………………………………. 40
5-2. کیفیت ارائه خدمات و رضایت………………………………………………………………………………………………………………… 41
1-5-2. رابطه بین کیفیت ارائه خدمات و رضایت مشتری………………………………………………………………………….. 43
6-2.نظریه پردازان کیفیت………………………………………………………………………………………………………………………………….. 44
1-6-2. نظریه ادوارد دمینگ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 44
1-1-6-2. اصول 14 گانه ادوارد دمینگ…………………………………………………………………………………………………………. 44
2-6-2. نظریه ژوزف جوران……………………………………………………………………………………………………………………………… 46
3-6-2. نظریه فیلیپ کرازبی …………………………………………………………………………………………………………………………….. 48
4-6-2. نظریه تاگوچی……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 50
5-6-2. نظریه ایشی کاوا…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 52
6-6-2. نظریه بیل کانوی……………………………………………………………………………………………………………………………………. 53
7-2. برخی مدلها در زمینه کیفیت ارائه خدمات بانکی…………………………………………………………………………………. 54
1-7-2. مدل سروکوال………………………………………………………………………………………………………………………………………… 54
1-1-7-2. ابعاد مدل سروکوال………………………………………………………………………………………………………………………….. 55
2-1-7-2. سطوح کیفیت خدمات در سروکوال…………………………………………………………………………………………….. 55
3-1-7-2. ابعاد 5گانه کیفیت ارائه خدمات در مدل سروکوال……………………………………………………………………. 56
2-7-2. مدلBSQ……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 57
3-7-2 – مدل SYSTRA-SQ…………………………………………………………………………………………………………………….. 58
8-2.مدل های شکل گیری رضایت مشتری……………………………………………………………………………………………………. 58
1-8-2. مدل رضایت مندی مشتری سوئدی…………………………………………………………………………………………………… 58
2-8-2. مدل شاخص رضایت مشتری در آمریکا…………………………………………………………………………………………… 59
3-8-2.مدل شاخص رضایت مشتری در اروپا……………………………………………………………………………………………….. 60
9-2. پیشینه پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 62
1-9-2.تحقیقات انجام شده در داخل کشور…………………………………………………………………………………………………… 64
2-9-2. تحقیقات انجام شده در خارج کشور…………………………………………………………………………………………………. 68
10-2. مدل مفهومی پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………… 70
11-2. مدل تحلیلی پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………. 71
12-2. فرضیه های پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………… 72
فصل سوم : روش شناسی پژوهش
1-3.مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 73
2-3.روش پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 73
3-3.جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 74
4-3.روش نمونه گیری و حجم نمونه……………………………………………………………………………………………………………… 74
5-3.ابزار گردآوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………………………….. 75
6-3.پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 76
1-6-3.اعتبار(پایایی پرسشنامه) ……………………………………………………………………………………………………………………….. 78
2-6-3.روایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………………………………………… 78
7-3.مقیاس و طیف ابزار اندازه گیری پژوهش……………………………………………………………………………………………….. 80
8-3.چگونگی تحلیل آماری……………………………………………………………………………………………………………………………….. 81
9-3.رگرسیون چندگانه……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 82
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
1-4.مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 83
2-4.بررسی مشخصات فردی…………………………………………………………………………………………………………………………….. 83
1-2-4.توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب میزان تحصیلات……………………………………………………………….. 84
2-2-4. توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب وضعیت تاهل………………………………………………………………….. 86
3-2-4. توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب سابقه کار………………………………………………………………………….. 87
4-2-4. توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب میزان سن…………………………………………………………………………. 88
3-4.آزمون سوالات پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………………………………. 90
4-4.نتایج حاصل از آزمون فرضیه های تحقیق………………………………………………………………………………………………. 95
5-4.نتایج آزمون فریدمن……………………………………………………………………………………………………………………………………. 99
6-4.تجزیه و تحلیل سوالات پژوهش با توجه به مشخصات فردی…………………………………………………………. 100
1-6-4.آزمونF مربوط به نمره متغیرهای تحقیق بر حسب مدرک تحصیلی………………………………………….. 103
2-6-4. آزمونF مربوط به نمره متغیرهای تحقیق بر حسب سن…………………………………………………………….. 105
3-6-4. آزمونF مربوط به نمره متغیرهای تحقیق بر حسب سابقه کار……………………………………………………. 107
7-4.آزمون همبستگی پیرسون…………………………………………………………………………………………………………………………. 108
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 110
1-5.محدودیتهای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………….. 111
2-5بررسی نتایج حاصل از پژوهش……………………………………………………………………………………………………………….. 111
1-2-5.فرضیه اول……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 111
2-2-5.فرضیه دوم…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 111
3-2-5.فرضیه سوم……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 111
4-2-5.فرضیه چهارم………………………………………………………………………………………………………………………………………… 112
5-2-5.فرضیه پنجم…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 112
6-2-5.فرضیه اصلی………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 112
3-5. نتایج فراگیر……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 112
4-5.پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 115
1-4-5.پیشنهادات برای مدیران و سازمانها…………………………………………………………………………………………………… 115
2-4-5.پیشنهادات برای تحقیقات آینده…………………………………………………………………………………………………………. 116
پیوست ها……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 118
*پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 118
*چکیده انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 120
*فهرست جداول………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 121
*فهرست نمودارها…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 123
*منابع و ماخذ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 124
جدول شماره 1-2 : رابطه بین کیفیت ارائه خدمات و رضایت مشتری……………………………………………………. 43
جدول شماره 2-2 : جدول ابعاد 5 گانه کیفیت ارائه خدمات در مدل سروکوال……………………………………… 56
جدول شماره 1-3 : اطلاعات مربوط به متغیرهای اصلی ، شماره و تعداد سوال…………………………………….. 77
جدول شماره 2- 3: مقیاس اندازه گیری و شیوه نمره گذاری پاسخ های انتخاب شده…………………………… 81
جدول شماره 1-4 : توزیع کارکنان بر حسب جنسیت………………………………………………………………………………… 83
جدول شماره 2-4 : فراوانی مربوط به میزان تحصیلات……………………………………………………………………………….. 84
جدول شماره 3-4 : فراوانی مربوط به وضعیت تاهل…………………………………………………………………………………….. 86
جدول شماره 4-4 : توزیع فراوانی مربوط به سابقه کار………………………………………………………………….. 87
جدول شماره 5-4 : توزیع فراوانی مربوط به میزان سن……………………………………………………………………………….. 88
جدول شماره 6-4 : توزیع میانگین و انحراف معیار سوال های مربوط به عوامل ملموس…………………….. 90
جدول شماره 7-4 : توزیع میانگین و انحراف معیار سوال های مربوط به قابلیت اطمینان…………………….. 91
جدول شماره 8-4 : توزیع میانگین و انحراف معیار سوال های مربوط به قدرت پاسخگویی……………….. 92
جدول شماره 9-4 : توزیع میانگین و انحراف معیار سوال های مربوط به عوامل اعتماد………………………… 93
جدول شماره 10-4 : توزیع میانگین و انحراف معیار سوال های مربوط به همدلی………………………………… 94
جدول شماره 11-4 : مقایسه میانگین نمره نقش عوامل ملموس در شعب مختلف بانک اقتصاد نوین در بندرعباس بر رضایتمندی مشتریان با میانگین نرخ 3 ………………………………………………………………………………….. 95
جدول شماره 12-4 : مقایسه میانگین نمره نقش قابلیت اطمینان در شعب مختلف بانک اقتصاد نوین در بندرعباس بر رضایتمندی مشتریان با میانگین نرخ 3 ……………………………………………………………………………………. 96
جدول شماره 13-4 : مقایسه میانگین نمره نقش قدرت پاسخگویی در شعب مختلف بانک اقتصاد نوین در بندرعباس بر رضایتمندی مشتریان با میانگین نرخ.3 ………………………………………………………………………………. 96
جدول شماره 14-4 : مقایسه میانگین نمره نقش عوامل اعتماد در شعب مختلف بانک اقتصاد نوین در بندرعباس بر رضایتمندی مشتریان با میانگین نرخ 3 ……………………………………………………………………………………. 97
جدول شماره 15-4 : مقایسه میانگین نمره نقش همدلی در شعب مختلف بانک اقتصاد نوین در بندرعباس بر رضایتمندی مشتریان با میانگین نرخ 3 ……………………………………………………………………………………. 98
جدول شماره 16-4 : مقایسه میانگین آزمون آماری فریدمن ………………………………………………………………………. 99
جدول شماره 17-4 : مقایسه میانگین رتبه نقش عوامل مختلف بر رضایت مندی مشتریان بانک……………99
جدول شماره 18-4 : مقایسه میانگین نمره متغیرهای تحقیق برحسب جنسیت……………………………………… 100
جدول شماره 19-4 : مقایسه میانگین نمره متغیرهای تحقیق برحسب تاهل …………………………………………. 101
جدول شماره 20-4 : مقایسه میانگین نمره متغیرهای تحقیق برحسب مدرک تحصیلی ………………………. 102
جدول شماره 21-4 : آزمون Fمربوط به نمره متغیرهای تحقیق بر حسب مدرک تحصیلی…………………. 103
جدول شماره 22-4 : مقایسه میانگین نمره متغیرهای تحقیق بر حسب سن ………………………………………….. 104
جدول شماره 23-4 : آزمون Fمربوط به نمره متغیرهای تحقیق بر حسب سن………………………………………. 105
جدول شماره 24-4 : مقایسه میانگین نمره متغیرهای تحقیق بر حسب سابقه کار…………………………………. 106
جدول شماره 25-4 : آزمون F مربوط به نمره متغیرهای تحقیق بر حسب سابقه کار…………………………… 107
جدول شماره 26-4 : آزمون همبستگی پیرسون برای درجه توافق بین عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 108
جدول شماره 27-4 : آزمون همبستگی پیرسون برای درجه اهمیت بین عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 109
نمودار شماره 1-2 : ساختار کلان مدل شاخص رضایت مشتری در سوئد ……………………………………………… 59
نمودار شماره 2-2 : شاخص رضایت مشتری در آمریکا …………………………………………………………………………….. 60
نمودار شماره 3-2 : شاخص رضایت مشتری در اروپا ………………………………………………………………………………… 61
نمودار شماره 4-2 : مدل مفهومی پژوهش …………………………………………………………………………………………………….. 70
نمودار شماره 5-2 : مدل تحلیلی پژوهش ……………………………………………………………………………………………………… 71
نمودار شماره 1-4 : توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب جنسیت……………………………………………………….. 84
نمودار شماره 2-4 : توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب تحصیلات…………………………………………………… 85
نمودار شماره 3-4 : توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب وضعیت تاهل…………………………………………….. 86
نمودار شماره 4-4 : توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب سابقه کار …………………………………………………… 88
نمودار شماره 5-4 : توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب سن …………………………………………………………….. 89
) بیان مسئله
سهم ارزش افزوده بخش خدمات در اکثر کشورهای جهان از سهم ارزش افزوده سایر بخش های اقتصادی بیشتر است. اکنون خدمات ،بار مسئولیت ایجاد بخش اعظم مشاغل جدید را بر عهده دارد. جمعیت شاغل بخش خدمات در اکثر کشورها همواره از جمعیت شاغل در دیگر بخش های بیشتر است.بخش خدمات از مجموعه فراوانی ازصنایع و موسسات انتفاعی و غیرانتفاعی تشکیل می شود.صنایع خدماتی محصولی به نام خدمات دارند که ویژگی های خاص خود را دارند و ناچار فرایند بازاریابی، تولید و عرضه آن، با بازاریابی، تولید و عرضه ی محصولات فیزیکی تفاوت دارد.کیفیت ارائه خدمات از مباحثی است که در بازاریابی خدمات به آن توجه ویژه ای می شود.تلاش برای درک واندازه گیری کیفیت ارائه خدمات، ازچالشهای مدیران به خصوص در دهه های اخیرمیباشد. کیفیت ارائه خدمات به ابزار کلیدی برای دستیابی به تمایز رقابتی و ترویج وفاداری مشتریان تبدیل شده است. (نایبزاده و فتاحی،52:1388) بانک ها به عنوان موسسات اقتصادی همواره به دنبال تحقق توقعات و نیازهای مشتریان می باشند. بررسی عوامل موثر بر ایجاد اعتقاد مقابل بین مشتریان و سیستم بانکی اهمیت بسزایی دارد .(Halstead,1999,98-99)
در نظام بانکی مشتریان محور اصلی بوده و در واقع همه کارها برای جلب رضایت و توجه و جذب آنها است.لذا در فضای رقابتی بین بانکی ، بانکهایی موفق ترند که بتوانند وفاداری بیشتر مشتریان را بدست آورند. در پی جهانی شدن ، محیط عملکردی برای صنعت بانکداری پویاتر و رقابتی تر شده است.بانک ها در جستجوی مزیت رقابتی ، بیشترین تمرکز خود را بر کیفیت خدمات به کار گرفته اند به طوریکه در میان رقابت بانکها در محیط بازار با محصولات عموماً یکسان کیفیت ارائه خدمات به اولین سلاح رقابتی تبدیل شده است.(Kumar & etal,2010,66) رضایت مشتریان به این معنی است که آنان از نحوه برخورد و ارائه خدمات سازمان راضی می باشند و سازمان در جذب و حفظ ایشان موفق عمل نموده است.این
مشتریان راضی، به هراندازه که زمان و مبلغ بیشتری را برای سازمان صرف نمایند، انتظار کیفیت بالا در دریافت خدمات را خواهند داشت.(Rust & Zahorik ,1993,76)
کلیدی ترین عامل کسب رضایت و وفاداری مشتریان ارائه خدمات مناسب است. سازمانی که یکی از اهداف خود را ارائه خدمات مناسب بر پایه انتظارات و نیازهای مشتری طرح ریزی نموده باشد می تواند با تکیه بر سایر اصول بانکداری سازمان موفقی باشد.ارائه خدمات مناسب جز بر پایه شناخت نیازها،علاقمندیها، امکانات و انتظارات مشتریان امکان پذیر نیست.به عبارت دیگر اولین قدم برای ارائه خدمات با کیفیت به مشتری و جلب رضایت او شناخت ابعاد کیفیت خدمات و میزان اهمیت هر یک از ابعاد برای مشتری و نیز تحلیل انتظارات و ادراک او در رابطه با هرکدام از این ابعاد می باشد.(ونوس،43:1383)
و......
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت
با فرمت قابل ویرایش word
تعداد صفحات: 158 صفحه
تکه های از متن به عنوان نمونه :
چکیده: 1
مقدمه: 2
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 مقدمه 4
2-1 تاریخچه مطالعاتی. 5
3-1 بیان مسئله 8
4-1 چارچوب نظری تحقیق. 9
5-1 فرضیه های تحقیق. 10
6-1 ضرورت و اهمیت تحقیق. 10
7-1 اهداف تحقیق. 12
8-1 حدود مطالعاتی. 12
1-8-1 قلمرو زمانی تحقیق. 12
2-8-1 قلمرو مکانی تحقیق. 12
3-8-1 قلمرو موضوعی. 12
9-1 تعاریف واژه های کلیدی و اصطلاحات.. 12
10-1 تعاریف عملیاتی. 13
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
1-2 مقدمه 16
2-2 ویژگیهای شخصی. 17
1-2-2 سن. 17
2-2-2جنسیت.. 20
3-2-2 سطح تحصیلات.. 27
4-2-2 سابقه خدمت.. 31
5-2-2 حقوق و دستمزد 31
3-2 تعهد سازمانی. 35
1-3-2 تعاریف و مفاهیم تعهد سازمانی. 35
2-3-2 مراحل توسعه تعهد سازمانی. 38
3-3-2 اهمیت تعهد سازمانی. 41
4-3-2 نتایج مثبت و منفی تعهد سازمانی. 43
1-4-3-2 تعهد سطح پایین. 43
2-4-3-2 تعهد متوسط. 46
3-4-3-2 تعهد سطح بالا. 47
4-4-3-2 جمعبندی. 48
5-3-2 شاخص های تعهد 49
6-3-2 ابعاد تعهد سازمانی. 51
7-3-2 دیدگاههای تعهد سازمانی. 53
8-3-2 مدلها و الگوهاو نظریات تعهد سازمانی. 54
4-2 قصد ترک سازمان. 59
1-4-2 دلایل ترک سازمان. 61
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
1-3 مقدمه 64
۳-۲ روش تحقیق. 64
3-3 مدل تحلیلی تحقیق. 65
4-3 جامعه آماری. 65
5-3 نمونه و تعیین حجم نمونه 66
6-3روش گرد آوری داده ها 67
7-3 ابزار گردآوری داده ها و ویژگی های آن. 67
8-3 ویژگی های فنی ابزار تحقیق. 67
1-8-3 روایی ابزار تحقیق. 67
2-8-3 پایایی ابزار تحقیق. 68
9-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها 69
1-9-3 رگرسیون. 69
2-9-3 شرایط لازم جهت استفاده از رگرسیون خطی. 70
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
1-4 مقدمه 73
2-4 توصیف دادههای پژوهشی. 73
1-2-4 اطلاعات مربوط به جنسیت.. 74
2-2-4 اطلاعات مربوط به رده سنی. 75
3-2-4 اطلاعات مربوط به میزان تحصیلات.. 76
4-2-4 اطلاعات مربوط به میزان تجربه 77
3-4 تجزیه و تحلیل داده ها 78
4-4 نتایج آزمون رگرسیونی فرضیات.. 79
1-4-4 آزمون کلموگروف- اسمیرنف(KS) 80
1-1-4-4 نتایج آزمون رگرسیون فرضیه 1. 80
2-1-4-4 آزمون دوربین- واتسون برای متغیر مستقل سن. 80
3-1-4-4 بررسی خطی بودن ارتباط متغیر وابسته با متغیر مستقل سن. 81
4-1-4-4 بررسی نرمال بودن خطا ها برای متغیر مستقل سن. 81
5-1-4-4 نتیجه فرضیه 1. 85
2-4-4 نتایج آزمون رگرسیون فرضیه 2. 85
1-2-4-4 آزمون دوربین_واتسون برای متغیر مستقل تحصیلات.. 86
2-2-4-4 بررسی خطی بودن ارتباط متغیر وابسته با متغیر مستقل تحصیلات.. 86
3-2-4-4 بررسی نرمال بودن خطا ها برای متغیر مستقل تحصیلات.. 86
4-2-4-4 نتیجه فرضیه 2. 89
3-4-4 نتایج آزمون رگرسیون فرضیه 3. 89
1-3-4-4 آزمون دوربین_واتسون برای متغیر مستقل تجربه 90
2-3-4-4 بررسی خطی بودن ارتباط متغیر وابسته با متغیر مستقل تجربه 90
3-3-4-4 بررسی نرمال بودن خطا ها برای متغیر مستقل تجربه 90
4-3-4-4 نتیجه فرضیه 3. 93
4-4-4 نتایج آزمون رگرسیون فرضیه 4. 94
1-4-4-4 آزمون دوربین_واتسون برای متغیر مستقل آموزش.. 94
2-4-4-4 بررسی خطی بودن ارتباط متغیر وابسته با متغیر مستقل آموزش.. 94
3-4-4-4 بررسی نرمال بودن خطا ها برای متغیر مستقل آموزش.. 95
4-4-4-4 نتیجه فرضیه 4. 98
5-4-4 خلاصه نتایج آزمون رگرسیون فرضیات 5و6و7. 98
6-4-4 نتایج فرضیه 8. 100
5-4 نتایج رگرسیون فرضیات.. 101
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات
1-5 مقدمه 103
2-5 نتایج به دست آمده از فرضیات تحقیق. 103
1-2-5 نتیجه فرضیه اول. 103
2-2-5 نتیجه فرضیه دوم 104
3-2-5 نتیجه فرضیه سوم 104
4-2-5 نتیجه فرضیه چهارم 105
5-2-5 نتیجه فرضیه پنجم 105
6-2-5 نتیجه فرضیه ششم 106
7-2-5 نتیجه فرضیه هفتم 106
8-2-5 نتیجه فرضیه هشتم 106
3-5 نتیجه گیری کلی فرضیات.. 107
4-5 پیشنهادات.. 107
1-4-5 پیشنهادات برای محققین آینده 108
5-5 محدودیت های تحقیق. 109
پیوست ها
پیوست الف) پرسشنامه پژوهشی. 111
پیوست ب) خروجی نرم افزار. 114
منابع و ماخذ
منابع فارسی: 137
منابع لاتین: 139
چکیده انگلیسی: 143
جدول 1-2 نتایج احتمالی سطوح مختلف تعهد 44
جدول 2-2 تعهد سازمانی و ابعاد سه گانه تعهد 51
جدول 1-3 پایایی ابزار اندازه گیری. 69
جدول 1-4 : جنسیت پاسخ دهندگان. 74
جدول 2-4 : اطلاعات مربوط به رده سنی. 75
جدول 3-4 : اطلاعات مربوط به میزان تحصیلات.. 76
جدول 4-4 : اطلاعات مربوط به تجربه 77
نگاره 1-4. آزمون کلموگروف –اسمیر نوف (Ks) 80
نگاره 2-4. آزمون رگرسیون با متغیر وابسته تعهد سازمانی. 83
نگاره 3-4. نتایج همبستگی آزمون رگرسیون با متغیر وابسته تعهد سازمانی. 84
نگاره 4-4 تحلیل واریانس آزمون رگرسیون با متغیر وابسته تعهد سازمانی. 84
نگاره 5-4 ضرایب معادله رگرسیونی آزمون رگرسیون با متغیر وابسته تعهد سازمانی. 85
نگاره 6-4. آزمون رگرسیون با متغیر وابسته تعهد سازمانی. 88
نگاره 7-4. نتایج همبستگی آزمون رگرسیون با متغیر وابسته تعهد سازمانی. 88
نگاره 8-4 تحلیل واریانس آزمون رگرسیون با متغیر وابسته تعهد سازمانی. 89
نگاره 9-4. آزمون رگرسیون با متغیر وابسته تعهد سازمانی. 92
نگاره 10-4. نتایج همبستگی آزمون رگرسیون با متغیر وابسته تعهد سازمانی. 93
نگاره 11-4 تحلیل واریانس آزمون رگرسیون با متغیر وابسته تعهد سازمانی. 93
نگاره 12-4. آزمون رگرسیون با متغیر وابسته تعهد سازمانی. 96
نگاره 13-4. نتایج همبستگی آزمون رگرسیون با متغیر وابسته تعهد سازمانی. 97
نگاره 14-4 تحلیل واریانس آزمون رگرسیون با متغیر وابسته تعهد سازمانی. 97
نگاره 16-4 خلاصه نتایج رگرسیون فرضیه 5. 99
نگاره 17-4 خلاصه نتایج رگرسیون فرضیه 6. 99
نگاره 18-4 خلاصه نتایج رگرسیون فرضیه 7. 100
نگاره 19-4 ضرایب معادله رگرسیونی آزمون رگرسیون با متغیر وابسته قصد ترک سازمان. 100
نگاره20-4 خلاصه نتایج رگرسیون فرضیات.. 101
نمودار 1-2 دیدگاههای نگرشی و رفتاری در زمینه تعهد سازمانی. 40
نمودار 2-2 مدل برداشت فرد از تعهد خود و برداشت دیگران نسبت به تعهد او. 40
نمودار 3-2 اشکال تعهد سازمانی. 52
نمودار 4-2 عوامل مؤثر و نتایج ناشی از تعهد سازمانی. 58
نمودار 5-2 عوامل ضروری، عوامل همبسته و پیامدهای تعهد سازمانی. 59
نمودار 1-3 مدل مفهومی تحقیق. 65
نمودار 1-4 جنسیت پاسخ دهندگان. 74
نمودار 2-4 نمودار مربوط به رده سنی. 75
نمودار 3-4 نمودار مربوط به رده سنی. 76
نمودار 4-4 نمودار مربوط به تجربه 77
در عصر پرتلاطم کنونی که سازمانها بسوی تخصصی شدن پیش می روند و در رقابت تنگاتنگ به فعالیت خود ادامه می دهند، جهت بقاء علاوه بر ابزار و تجهیزات به نیروی انسانی متعهد به عنوان اصلی ترین و ضروری ترین عامل نیازمند می باشند. هرچقدر سازمانها و مؤسسات بزرگتر و بر حجم فعالیت آنها افزوده شود احتیاج به منابع انسانی متعهد و با انگیزه افزایش می یابد. لذا هرچقدر این سرمایه از کیفیت بهتر و بیشتر برخوردار باشد، احتمال موفقیت ، بقاء و ارتقاء سازمان بیشتر خواهد بود و بالعکس در صورتی که سازمانها نتواند نیروی انسانی با کیفیت و متعهد را بکارگیرند، قادر نخواهند بود از سایر منابع از قبیل تجهیزات و مواد اولیه استفاده بهینه ببرند و با مشکلات عدیده ای از قبیل کاهش کارائی و بهره وری روبرو بوده و در نهایت سبب زوال سازمان خواهند شد.
تحقیقات نشان می دهند که بین تعهد کاری، غیبت و جابجایی کارکنان رابطۀ معکوس وجود دارد. برای پیش بینی و توجیه رفتار افراد تعهد به مراتب بیش از رضایت شغلی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین تعهد کارمندان بر میزان وفاداری آنها به سازمان و رضایتمندی ارباب رجوع نیز اثرگذار است.
تمایل به ترک خدمت به اشکال مختلف پویائی نیروی کار در درون سازمان و سرنوشت نهائی یک سازمان را تحت تأثیر قرار می دهد . ترک خدمت برای سازمان ها هزینه های زیادی را در پی دارد، چرا که اغلب سازمان ها برای دستیابی به نیروی انسانی کارآمد و موثر، سرمایه گذاری های زیادی در حوزه های گزینش، آموزش و رشد وگسترش نیروی انسانی صرف می نمایند. ترک خدمت در یک جمع بندی کلی، منعکس کننده علاقه کارکنان به جستجوی مشاغل جایگزین و ترک سازمان است.
و......