دانلود مقاله اصول VPN در لینوکس‌

خرید و دانلود مقاله اصول VPN در لینوکس‌ 

نوع فایل : WORD 

تعداد صفحات :18

اشاره :
VPN یا Virtual Private Network شبکه‌هایی خصوصی هستند که در محیط اینترنت ساخته می‌شوند. فرض کنید که شرکت یا سازمانی دارای شعب گوناگونی در سطح یک کشور باشد. اگر این سازمانی بخواهد که شبکه‌های داخلی شعب خود را به‌یکدیگر متصل کند، چه گزینه‌هایی پیش‌رو خواهد داشت؟ به‌طور معمول یکی از ساده‌ترین راه‌حل‌ها، استفاده از اینترنت خواهد بود. اما چگونه چنین سازمانی می‌تواند منابع شبکه‌های LAN درون سازمانی خود را در محیط نا امن اینترنت بین شعب خود به اشتراک بگذارد؟ از طرف دیگر استفاده از ارتباطات تلفنی راه‌دور و یا خطوط استیجاری (leased line) نیز هزینه‌های بسیار سنگینی دارند. در نتیجه نمی‌توان از چنین روش‌هایی به‌طور دائم برای اتصال مثلاً چاپگر دفتر مرکزی به سیستم‌های شعب راه‌دور استفاده کرد. VPNها راه‌حلی هستند که سازمان‌ها و مراکز دیگر می‌توانند به‌کمک آن شبکه‌های LAN شعب گوناگون خود را از طریق شبکه اینترنت ( البته با حفظ امنیت) به یکدیگر متصل سازند. در طراحی شبکه‌های VPN، مسائل متنوعی مطرح هستند که هر یک از آنها تاثیر زیادی بر پارامترهای اساسی شبکه‌های VPN بر جای می‌گذارند. فاکتورهایی همچون مقیاس‌پذیری و Interoperability یا سازگاری علاوه بر کارایی و امنیت شبکه‌ها، ویژگی‌هایی هستند که طرح‌های گوناگون VPNها را از یکدیگر متمایز می‌سازند. طراحان شبکه‌های VPN باید به مواردی از قبیل وجود دیواره‌های آتش، مسیریاب‌ها و Netmask و بسیاری از عوامل دیگر توجه کافی داشته باشند. شناخت کافی و صحیح از توپولوژی شبکه منجر به تشخیص صحیح نقل و انتقالات بسته‌های اطلاعاتی و در نتیجه درک نقاط ضعف و آسیب‌پذیر شبکه‌ها و مسائل دیگری از این دست خواهد شد. در این نوشته سعی شده است که علاوه بر موارد فوق، به موضوعاتی مانند نگهداری از شبکه و کارایی آن نیز پرداخته شود .

  ...



ارائه یک مدل مفهومی مدیریت دانش با استفاده از هوش بازاریابی و کسب و کار

ارائه یک مدل مفهومی مدیریت دانش با استفاده از هوش بازاریابی و کسب و کار

فایل word

11 صفحه

سال انتشار: ۱۳۹۱

چکیده مقاله:

در محیط پیچیده و متغیر امروزی به منظور ایجاد ارزش در بازار و کسب مزیت رقابتی پایدار در آن، نوآوری امری حیاتی است. امروزه سازمان ها دریافته اند که دانش و منابع انسانی دارایی های با ارزش سازمان برای ایجاد نوآوری محسوب می شوند، به عبارت دیگر کارکنان به عنوان صاحبان دانش مهمترین سرمایه سازمان به شمار می روند؛ لذا در این تحقیق به بررسی انواع دانش بنیادی و نوآوری در سازمان ها پرداخته می شود و به این سوال که چه وابستگی هایی بین دانش های بنیادی شرکت و نوآوری در آن وجود دارد، پاسخ داده خواهد شد. در این راستا، دستیابی به نوآوری را از ممنظر جدیدی مورد بررسی قرار داده می شود و با ارائه یک مدل از هوش بازاریابی و هوش کسب و کار، منابع انسانی دانش را از محیط گرفته و به نوآوری تبدیل می شود.