پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی
همراه با پرسش نامه
104 صفحه
چکیده:
این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین هوش هیجانی واعتیاد به اینترنت انجام شد . پژوهش با روش: توصیفی – همبستگی ، انجام شد وجامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان سال سوم متوسطه وپیش دانشگاهی شهرستان ورامین در سال 1392 بودند . تعداد 359 نفردانش آموز به روش تصادفی – طبقه ای به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه استاندارد هوش هیجانی شرینگ (EQI) وپرسشنامه اعتیاد اینترنتی (IAT) کیمبرلی یانگ استفاده گردید .اطلاعات گردآوری شده جهت بررسی رابطه بین متغییرها با روش آماری همبستگی پیرسون تجزیه وتحلیل شد . همچنین بمنظور بررسی میزان پیش بینی اعتیاد به اینترنت از روی متغیر هوش هیجانی کلی، ازرگرسیون استفاده شد.
یافته ها نشان دادند که بین هوش هیجانی واعتیاد به اینترنت رابطه منفی معناداری (387/0-) وجود دارد وهوش هیجانی 45 درصد اعتیاد به اینترنت را پیش بینی می کند.همچنین بین هریک ازمولفه های اصلی هوش هیجانی واعتیاد به اینترنت رابطه منفی معناداری دیده شد . یکی از روش های ایجاد مقاومت دربین دانش آموزان وجوانان در مقابل سوء مصرف استفاده از تکنولوژی و بویژه اینترنت ، تقویت مولفه های هوش هیجانی است.
واژه های کلیدی: هوش هیجانی، خودانگیزی، خودآگاهی، خودکنترلی، هوشیاری اجتماعی، مهارت اجتماعی، اعتیاد اینترنتی
چکیــــده:
در سالهای اخیر با گسترش استفاده از تیرورقها (به دلیل صرفه جویی در مواد و هزینهها) در سازههای فولادی بزرگ همچون برجها، پلهای با دهانهی بزرگ و بخصوص نیروگاه هستهای و حرارتی که خطاها باید حداقل و هزینهها معقول باشد، نیاز به بررسی دقیق رفتار تیرورقها در شرایط مختلف بارگذاری محیطی احساس میشود. بدلیل شرایط موجود در کارگاه و پیچیدگیهای خاص جوشکاری، سازههای با صفحات فولادی ناکاملیهای اولیه را ازخود نشان میدهد که مهمترین آنها وجود انحنای اولیه در المانهای صفحهای سیستم است. یکی از ایرادهای اساسی در ساخت تیرورقها عدم لحاظ صحیح ناکاملی میباشد که معمولا یا در نظر گرفته نمیشود و یا با اعمال ضرایب، بدون آگاهی ازشرایط ناکاملی اولیه توسط مهندسین مقاومت تیرورق را کمتر از مقاومت واقعی آن تخمین میزنند. باوجود مطالعاتی که در سالهای اخیر برای در نظر گرفتن اثر ناکاملیها در طراحی تیرورقها انجام شده است نیاز به مطالعات بیشتری جهت یافتن ابعاد مختلف تاثیر آن در رفتار تیرورقها احساس میشود.
در راستای همین مطالعات در این تحقیق سعی میشود تا رفتار خمشی تیرورقها به خصوص جان آنها به روش المان محدود در تیرورقهای I شکل با ناکاملی اولیه بررسی شود تا موجب بهره وری و بازدهی تیرورقها گردد. به خصوص سعی بر این است که رفتارخمشی واقعی جان تیرورقها به هنگام اعمال بار درشرایط مختلف مورد بررسی قرار گیرد، شرایط طراحی با شرایط آزمایشگاهی و کارگاهی نزدیکتر شده و خطاها کمتر گردد.
...