پایان نامه مبانی، اصول و راهکارهای منع برچسب زنی در دادرسی کیفری کودکان و نوجوانان معارض قانون

مبانی، اصول و راهکارهای منع برچسب زنی در دادرسی کیفری کودکان و نوجوانان معارض قانون


پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق

گرایش حقوق جزا و جرم شناسی

137 صفحه

چکیده:

رعایت حریم خصوصی کودکان و نوجوانان به منظور پرهیز از بدنام کردن آنها و اجتناب از الصاق عناوین مجرمانه بر کودک و نوجوان،از مبانی مهمی همچون جلوگیری از ایجاد شخصیت مجرمانه در طفل و نیز پیشگیری از ارتکاب مجدد جرم توسط وی،برخوردار است.اهمیت پرهیز از بدنام نمودن طفل و نوجوان مرتکب بزه به دلایل پیش گفته و هر چه مصون تر نگاه داشتن وی از فرآیند دادرسی رسمی از جمله دستاوردهای نظریه ای است که با عنوان "برچسب زنی "یا "انگ زنی " در قلمرو جرم شناسی شناخته می شود.این نظریه،نتایج مثبت و قابل توجهی برای نظام عدالت کیفری اطفال و نوجوانان بهمراه داشته است و آموزه های آن توسط مجموعه ای از اصول مشترک و اختصاصی دادرسی های کیفری کودکان و نوجوانان همچون اصل برائت،فردی کردن مجازات ها و یااصل تامین منافع عالیه کودک،حضوری تلقی کردن دادرسی و نیز قابل تجدید نظر بودن آراء دادگاه های اطفال بوسیله مرجع صادر کننده حکم،تضمین می گردد.با عنایت به نتایج منفی و زیانبار الصاق عناوین مجرمانه بر کودک و تثبیت این القاب در پی تماس مداوم و طولانی مدت نوجوان با نظام عدالت کیفری،طیف گسترده ای از راهکارها و اقدامات همچون تعلیق تعقیب،تعویق صدور رای و یا تعلیق اجرای مجازات،در کلیه مراحل رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان،از مقطع پلیسی و انتظامی تا مرحله دادسرا و دادگاه ونیز پس از اتمام محاکمه،توصیه می شوند که در اسناد بین‌المللی حقوق کودکان و بعضا،مقررات داخلی کشورمان مورد اشاره قرار گرفتند و رعایت آن ها الزامیست.ضمن اینکه بسیاری از این روش ها همچون پیش بینی پلیس و دادسرای ویژه اطفال و نوجوانان بااجرائی شدن لایحه قانون آئین دادرسی کیفری به نظام حقوقی ما خواهند پیوست.در پایان نامه حاضر مجموعه این مبانی،اصول و نیز روش های مورد استفاده در کلیه مراحل دادرسی های اطفال و نوجوانان که با هدف پرهیز از برچسب زنی مجرمانه بر آنان،قابل توجه بوده و بکار گرفته می شوند،مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.  

کلید واژگان: کودک و نوجوان، برچسب زنی، دادرسی کیفری کودکان و نوجوانان


  


دانلود پایان نامه کامل بررسی وضعیت فروش محصولات چرم سبک (داخلی – خارجی) با تخفیف ویژه


عنوان : پایان نامه کامل بررسی وضعیت فروش محصولات چرم سبک (داخلی – خارجی) با تخفیف ویژه

رشته :مدیریت صنعتی

تعداد صفحات: 203صفحه همراه با پرسشنامه و ...

 

توضیحی مختصر از پایان نامه بررسی وضعیت فروش محصولات چرم سبک (داخلی – خارجی) :

کشور ایران به دلیل داشتن انواع پوست بز و گوسفند از تولید کنندگان عمده پوست و چرم سبک محسوب می شود و به علت آب و هوای نیمه خشک پوست گوسفند و بز ایران از مرغوبیت بالایی برخوردار است ولی متأسفانه دامداران کشور به دلیل کم ارزش قلمداد نمودن پوست و پشم و اینکه نوع تغذیه در ایران بیشتر به گوشت گوسفند اختصاص دارد و همچنین به علت نداشتن آگاهی و انگیزه لازم جهت حفظ و حراست از این ثروت ملی، توجه لازم را مبذول نمی دارند و از سالیان گذشته انواع پوست، سالامبور و محصولات نیمه ساخته چرمی از کشور ما با دیدگاه سنتی صادر گردیده است که عمده صادرات ایران بر حسب آمار موجود مختص به صدور سالامبور و کراست بوده است و این در حالی است که می توان ارزش افزوده زیادی را از طریق تولید محصولات ساخته شده چرمی به وجود آورده و به تبع آن درآمد ارزی بالایی را تحصیل نمود. بویژه اینکه محصولات چرمی از تنوع بالایی برخوردار بوده به نحوی که تنوع این محصولات بالغ بر ۶۰ نوع می گردد و هر ساله در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی نمایشگاه های محصولات چرمی به نمایش گذاشته می شود که متأسفانه نقش کشور ما علی رغم امکانات بالقوه و بالفعل در این نمایشگاه ها بسیار کم رنگ می باشد، برای مثال در سال ۱۳۷۶ در نمایشگاه های جهانی چرم و البسه چرمی در پاریس و بولونیا ایتالیا و بارسلون اسپانیا و دوسلدورف آلمان در کنار کشورهای پیشرفته جهان، کشورهای ترکیه، هندوستان، پاکستان، بنگلادش، اتیوپی و بورکینافاسو دارای چندین غرفه بودند ولی هیچ اثری از محصولات و صنعتگران ایران و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران نبود.

شما عزیزان برای دانلود پایان نامه بررسی وضعیت فروش محصولات چرم سبک (داخلی – خارجی) و مشاهده توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه نمایید… .

 

فهرست مطالب پایان نامه بررسی وضعیت فروش محصولات چرم سبک (داخلی – خارجی) به صورت زیر می باشد :

  1. فصل اول : طرح تحقیق
  2. بیان موضوع یا تعریف مسأله
  3. ضرورت انجام تحقیق
  4. پیشینه تحقیق
  5. فرضیات
  6. تعریف عملیات متغیرها
  7. نوع تحقیق و دلایل آن
  8. ابزار گردآوری داده ها
  9. جامعه آماری
  10. مراحل انجام تحقیق
  11. تعریف مفاهیم
  12. محدودیت ها
  13. فصل دوم : ادبیات تحقیق
  14. تاریخچه استفاده از پوست، چرم و چرمسازی
  15. تکنولوژی (فن آوری) در صنعت چرم
  16. مراحل ساخت چرم
  17. عوامل مؤثر بر کیفیت پوست و چرم
  18. الف- پوست
  19. ب- چرم
  20. انواع چرم و موارد استفاده از آن
  21. انواع محصولات چرمی
  22. بخش دوم مباحثی در باب صادرات و ابعاد مدیریتی آن
  23. تجارت بین الملل و کشورهای روبه توسعه
  24. جایگاه صادرات غیر نفتی در اقتصاد کشور
  25. آثار جانبی افزایش ظرفیت های تولیدی
  26. نقش صادرات غیر نفتی در ایجاد اشتغال
  27. تعریف استراتژی
  28. نقش و جایگاه صادرات غیر نفتی در استراتژی های توسعه اقتصادی
  29. الف- استراتژی جایگزینی واردات
  30. ب- استراتژی توسعه صادرات
  31. انواع استراتژی های رقابتی عام
  32. رهبری در هزینه
  33. تمایز محصول
  34. تمرکز (محدودنگری)
  35. میانه روی
  36. تعریف بازاریابی
  37. استراتژی های عمده تقسیم بندی بازار
  38. ارزشیابی و انتخاب استراتژی تقسیم بندی بازار
  39. تقسیم بندی بازار های بین المللی
  40. استراتژی توسعه آمیخته بازاریابی
  41. آمیخته محصول
  42. اهمیت قیمت در آمیخته بازاریابی
  43. آمیخته تشویق و ترفیع
  44. اجزای تشویق و ترفیع
  45. توزیع فیزیکی در آمیخته بازاریابی
  46. تصمیمات عمده در بازاریابی بین المللی
  47. ۱- ارزیابی اوضاع و احوال و محیط بازاریابی بین الملل
  48. ۲- تصمیم به فعالیت در سطح بین‌ الملل (Deciding wether to go abroad)
  49. ۳-  تصمیم در مورد انتخاب بازارها در سطح بین‌ الملل (Deciding Which market to enter)
  50. ۴- تصمیم در مورد چگونگی وارد شدن به بازار بین‌ المللی (Diciding how to enter the market)
  51. ۵- تصمیم در مورد برنامه های بازاریابی بین‌ الملل (Deciding on the markting program)
  52. ۶- تصمیم در مورد نوع سازمان بازاریابی بین‌ الملل (Diciding on the marketing organizition)
  53. فصل سوم : روش تحقیق
  54. مقدمه
  55. روش تحقیق
  56. روش جمع آوری اطلاعات
  57. منابع اطلاعات ثانویه
  58. منابع اطلاعات اولیه
  59. روش اجرای پرسشنامه
  60. جامعه آماری
  61. نمونه آماری
  62. تهیه و تنظیم پرسشنامه
  63. نحوه توزیع سوالات پرسشنامه
  64. روش های آماری مورد استفاده
  65. فصل چهارم : جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها
  66. مقدمه
  67. اطلاعات مربوط به ویژگی های مدیران مراکز نمونه گیری شده
  68. آماره آزمون
  69. سوالات مربوطه
  70. بررسی فرضیه ۲
  71. آماره آزمون
  72. آزمون فرضیه ۲
  73. جداول آزمون فرض گروه نمونه مراکز صنعتی
  74. بررسی فرضیه ۳
  75. آماره آزمون
  76. جداول آزمون فرض گروه نمونه مراکز صنعتی
  77. سوالات مربوطه
  78. بررسی فرضیه ۴
  79. آزمون فرضیه ۴
  80. آزمون فرضیه ۴
  81. سوالات مربوطه
  82. بررسی فرضیه ۵
  83. آزمون فرضیه ۵
  84. سوالات مربوطه
  85. بررسی فرضیه ۶
  86. آماره آزمون
  87. آزمون فرضیه ۶
  88. سوالات مربوطه
  89. فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
  90. نتیجه گیری
  91. نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه ۱
  92. نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه ۲
  93. نتایج بدست امه در ارتباط با فرضیه ۳
  94. نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه ۴
  95. نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه ۵
  96. پیشنهادات
  97. پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۱
  98. پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۲
  99. پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۳
  100. پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۴
  101. پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۵
  102. پیشنهادات در ارتباطات با فرضیه ۶
  103. سایر پیشنهادات
  104. توصیه به سایر دانشجویان محققین
  105. منابع

 

توجه : با تخفیف ویژه